Generalforsamling LCM

Generalforsamling 2018

Referat fra g eneralforsamling i LOV CYKELMOTION tirsdag den   27.02.2018

Sted: Fladså Hallen

Antal deltager: ca. 45

Dagsorden ifølge vedtægterne

Punkt 1

Valg af dirigent og stemmetæller:

Dirigent: JohnJacobsen

Stemmetæller: Anne Grethe Jensen og Annelise Jacobsen

Dirigent kunne konstatere at generalforsamling var rettidigt indkaldt.

Punkt 2

Formandens beretning:

Cykelåret 2017 startede her hvor vi sidder nu, med sidste års generalforsamling.

En generalforsamling godt besøgt, som sædvanligt ca. 60 personer.

Der var to udskiftninger i bestyrelsen. Bjarne og Lotte gik af, og blev erstattet af henholdsvis Tove og Pia.

Årets første arrangement var GOD STIL, som blev afholdt i samarbejde med DGI og PINGEL MTB, her i Fladsåhallen.

Et kursus, som fortalte os hvordan vi skulle begå os i trafikken, godt besøgt, fin aften.

Søndag d. 2 april var der opstart fra Fladsåhallen, der var rigtig mange. Afsluttende med ELISES fantastiske pølsehorn.

Derefter gik det slag i slag frem til juni måned, hvor vi fik åbnet en restaurant. Forklaring følger senere.

Juni måned var måneden, hvor vi skulle forsøge at gentage vores tidligere 2 års ture, som startede på Bornholm, senere

Fåborg på Fyn. I år gik turen så til Agger.

Efter adskillige ture til Agger for undertegnede og næstformanden med koner, oprandt den store dag, lørdag d. 18 juni, hvor

alle skulle tjekke ind, i lejlighederne, såvel som på campingpladsen. Alle 55 dukkede op og det var dejligt.

For ikke at gøre denne historie for lang, har jeg valgt nogle enkelte oplevelser.

Vi startede den første dag med fællesspisning på Agger kro. Et hyggeligt sted, hvor vi fik vores egen sal til spisningen, god og

billig dansk mad, fin stemning, der ikke blev mindre, da det viste sig at værten var lidt af en underholder.

Vi havde observeret, at der i bunden af lokalet befandt sig div. musikinstrumenter, men til hvad, det fik vi snart svar på.

Værten satte sig tilrette og spillede en halv time, hvor vi sang og blev underholdt til alles tilfredshed, en rigtig fin aften.

Vejret var en lidt blandet fornøjelse, ikke så varmt med skiftende skydække, men uden regn. Dette var meget udpræget

på vores tur til Fur, som startede med truende skyer og blæsevejr, men det blev bedre.

Vi fik en kort fortælling om Furs historie af en af de lokale, hvorefter turen gik ud i det kuperede Fur terræn, med blandt andet besøg på Fur Bryghus. En spændende og lærerig tur.

En anden af de rigtige gode oplevelser var turen til Mors.

Vi kørte i bil derover, hvorefter vi cyklede rundt i det meget kuperede terræn, en smuk naturoplevelse, hvor vi fik set en del

af Øens seværdigheder.

Endelig ikke at forglemme vores guidede tur i Nationalpark Thy, med alle de oplevelser det gav.

Så mangler kun forklaringen på åbningen af vores restaurant.

Vi havde under vores tidligere besøg observeret, at en restaurant i umiddelbar nærhed af vores lejligheder, så meget lukket

ud. Efter gentagende forsøg på at komme i kontakt med nuværende og tidligere ejere, lykkedes det os at få genåbnet stedet, hvor vi indtog vores aftens måltid. Det var i øvrigt Sct. Hans Aften.

Det var ok, men heller ikke bedre. Får næppe en Michelin stjerne.

Hvis vi kunne have fået Agger Kro igen, havde vi taget den. Men der var optaget.

Der kunne fortælles meget mere om turen, men jeg vælger at stoppe her, og sige en stor tak til alle dem, som var med.

Grundet vores tur til Agger blev vores besøg i TOUR DE PRÆSTØ af noget sparsomt karakter, men vi vender tilbage til næste år.

Vi var også igen i år repræsenteret i Lolland Rundt, dog ikke med så mange som tidligere. Men vi kan så glæde os over at vi

nu har 2 personer i bestyrelsen for Lolland Rundt, så vi arbejder på at flytte Lolland Rundt til Sjælland.

 

Lørdag d.30 september var det så tid til vores årlige høstfest i Fladsåhallen.

Festudvalget havde igen i år gjort et stort stykke arbejde, for at gøre dette til noget særligt.

Fantastisk flot pyntet, både i sal og på borde.

Maden var i år lagt i hænderne på de 3 mad eksperter Marianne, Kirsten og Mette med div. hjælpere, og vi blev ikke

skuffede, hverken på mængden eller kvaliteten, et fantastisk måltid.

Som noget nyt var musikken lagt i hænderne på mig, og jeg syntes selv det gik ok.

En fantastisk aften og en stor tak til alle der bidrog til dette.

Jeg håber det er en tradition, som vil fortsætte.

Dagen efter var der Brugsløb, som i år havde den særlige tvist p.g.a. barnedåb i Fladsåhallen, at vi også havde lagt opstart af

M.T.B sammen med dette.

Dette blev en så stor succes, at vi har tænkt at gøre det samme til næste år.

Tak til Flemming og Brugsen.

Så var det tid for nogen at starte op på nogle af vinterens øvrige sysler, her tænker jeg på gymnastikken på Holsted skole, og

Svømningen i Fladsåhallen, under ledelse af henholdsvis Karen og Lotte.

En stor tak til jer to for det store arbejde i lægger i klubben

Jeg ved begge ting er en stor succes, og til stor glæde for dem som deltager, der er fra 10-20 deltagere hver gang på disse

hold.

Så kom ikke og sig vi ikke er alsidige. Der går så galt rygter om en strikkeklub.

Søndag d.17 december var det tid til juleafslutning, traditionen tro med gløgg og æbleskiver, lidt færre deltagere end normalt.

Vi tog hul på året 2018 med et tilbud om M.T.B kursus i samarbejde med D.G.I vores nye samarbejdspartner.

Vi er blevet medlem af D.G.I i stedet for D.C.U prisen er stort set den samme, men vi mener det er bedre for os, større

kontakt, da vi næsten har dem i vores baghave (Præstø). Der deltog mig bekendt 8 personer.

Jeg vil i den forbindelse også prøve at få D.G.I lidt tilbage på det folkelige spor.

Man har i år haft forskellige foredrag og andet som jeg har deltaget i, som henvender sig til et mere professionelt publikum.

Vi sluttede af med vores eget førstehjælpskursus.

Som omhandlede hjertemassage, samt et besøg af en paramediciner, som fortalte om hvorledes vi forholder os ved ulykker.

Dette var en stor succes med stor spørgelyst undervejs.

En stor tak til John Jacobsen med familie.

Tro nu ikke jeg har glemt jer, alle jer fra seniorudvalget, som lægger et kæmpe arbejde i specielt jeres fredagsture.

Det vil her være en umulig opgave at fortælle om alle de ture og arrangementer i har stået for i årets løb.

I den forbindelse vil jeg henvise til vores hjemmeside.

En stor gruppe mennesker, som nu er ude af arbejdsmarkedet, har stor fornøjelse af jeres tiltag og påfund.

Jeg deltager gerne så ofte, som jeg kan, og har stor glæde deraf.

Jeg vil i den forbindelse sige at dette er jo ikke kun er for folk som er ude af arbejdsmarkedet, der kan deltage. Hvis man

engang imellem har en fredag fri, er man hjertelig velkommen. En stor tak til alle i seniorudvalget.

 

Men for nu ikke at tro at træerne vokser ind i himmelen, så har vi et snigende problem, som bliver større som tiden går, hvis

ikke vi gør noget ved det.

Vi er i år 93 medlemmer, hvor de 70 er aktiv cyklende (mindst 3 gange om året) med gennemsnitsalder på 65,1 år.

Alle kan jo regne ud at om 10 år er gennemsnitsalderen steget til 75 år, og da vil vi næppe være 70 medlemmer der cykler,

hvis vi ikke får nogen nye.

Jeg vil skynde mig at sige, for ikke der skal opstå misforståelser, at de 23 som ikke er aktive på cykel er vi lige så glade for at

have hos os, som alle de andre.

Vi har i årets løb gjort forskellige tiltag for at synliggøre os i lokalsamfundet.

Ved naturens dag havde vi Poul Erik, John maler og Flemming ude at cykle i kommunen, med utrolig ringe tilslutning. Bedre gik det ikke ved Aktiv Fritid d. 20/8 i Fladsåhallen, hvor vi havde en stand, som blev bemandet af Tove og Susanne, som ligeledes var ringe besøgt. Også ved Brugsløbet, forsøgte vi at kapre medlemmer, men uden større held.

Vi har derfor i bestyrelsen besluttet, at vi i år vil gøre en større indsats, for at få nye medlemmer.

Vi vil som noget nyt belønne alle gamle medlemmer med 1 års kontingents frihed, hvis man skaffer et nyt medlem.

I kan også allerede nu begynde at tænke på næste års store 2 års tur.

Som efter al sandsynlighed kommer til at finde sted i det Østlige Sønderjylland, i den sidste uge af juni 2019.

Alt i alt er cykelsæsonen 2017 gået rigtigt godt, med god tilslutning til sommercykling, det kniber lidt med M.T.B om søndagen her om vinteren

Jeg vil til sidst gerne takke alle. Også dem jeg har glemt for et endnu fantastisk år i lov cykel motion.

Det er en fornøjelse at være formand for en flok af så positive medlemmer som jer.

Spørgsmål til formanden: Ingen spørgsmål

Beretning blev godkendt

Punkt 3

Kassereren fremlægger revideret regnskab:

Regnskab blev fremlagt og gennemgået.

Kassererenoplysteendvidere atklubbenhavde 93 medlemmer

Spørgsmål vedrørende budget for næste år. Kassereren oplyste, at der ikke blev udarbejdet budget for næste år.

Regnskabet blev godkendt.

Punkt 4

Fastsættelse af kontingent for 2018:

Ingen ændring i betaling af kontingent.

200,00 kr. for medlemskontingent

400,00 kr. for familiekontingent

Punkt 5

Indkomne forslag:

Der var Ikke indkomne nogle forslag

Punkt 6

Valg af bestyrelsesmedlemmer:

Jan Olsen

Genvalg for 2 år.

Susanne Rasmussen

Genvalg for 2 år.

Valg af bestyrelsessuppleanter:

Pia Haff Mortensen

Genvalg for 1 år

Elise Olsen ønskede ikke genvalg

GerdaSvenssonblev valgt for 1 år.

Valg af revisor:

Gerda Svensson

Genvalg

Valg af revisorsuppleant:

John Jacobsen

Genvalg

Punkt 8

Eventuelt:

Peter: Fortalte, at Seniorudvalget holdt møde 1 gang hvert halve år, hvor de næste halve års større arrangementer blev fastlagt. Det blev understreget, at alle medlemmer kan deltage i fredagsturene

Festudvalget: Peter ønskede at trække sig fra festudvalget. Festudvalget gør et stort stykke arbejde for at gøre den årlige cykelfest til en mindeværdig oplevelse. Festudvalget arbejder videre med planlægning af festen i 2018 og finde en afløser for Peter.

Jan: Orienterede om muligheden for om tirsdagen at starte kl. 18.00 og slutte kl. 20.00   i stedet for at starte kl. 18.30. Efter en del udveksling af fordele og ulemper, var der enighed om, at vi ved sæsonstart i slutningen af marts vil starte kl. 18.00 - i første omgang som en prøve.

Flemming: Orienterede om klubbens tur den 10.06.18 til Lolland og Fejø, hvor der vil være afgang fra Kragenæs kl. 9.00

Jan: Orienterede om, at cykelferien (som klubben arrangerer) i 2019 i juni måned indtil videre er planlagt til Sønderjylland. Der vil løbende komme flere oplysninger.

Jan: Orienterede om værgekampagne for at skaffe nye medlemmer til klubben. Skaffes et nyt betalende medlem, bliver den person som skaffer det nye medlem kontingent fri i det år medlemmet er indmeldt.

Jan: Orienterede om indkøb af cykelstativ til 4 cykler, der kan lånes af medlemmerne. Cykelstativet vil stå hos Malermester Birthe Olsen. Husk! at lånes cykelstativ skal der anskaffes en nummerplade.

Annie: syntes, at det fungerer godt med vores nye klubhus i Fladså Hallen.

Dirigenten takkede forsamlingen for god ro og orden, og generalforsamlingen blev afsluttet.

 


Generalforsamling 2018

ORDINÆR GENERALFORSAMLING.


Tirsdag den 27. februar 2018 klokken 18.30 i Fladså Hallens selskabslokaler -  og vi starter som traditionen byder, med lidt forplejning.


   

DAGSORDEN IFØLGE VEDTÆGTERNE § 7.

1. Valg af dirigent og to stemmetæller.

2. Formanden aflægger beretning.

3. Kassereren aflægger revideret regnskab.

4. Fastsættelse af kontingent for 2018.

5. Indkomne forslag.

6. Valg af bestyrelsesmedlemmer og s uppleanter samt  revisor og  suppleant. 

7.  Eventuelt. 


Forslag, der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal sendes skriftligt og være formanden i hænde senest 8 dage før, generalforsamlingen afholdes.

 

Med venlig hilsen

Jan Olsen

formand

Generalforsamling 2017

ORDINÆR GENERALFORSAMLING.


Tirsdag den 28. februar 2017 klokken 18.30 i Fladså Hallens selskabslokaler -  og vi starter som traditionen byder, med lidt forplejning.


   

DAGSORDEN IFØLGE VEDTÆGTERNE § 7.

1. Valg af dirigent og to stemmetæller.

2. Formanden aflægger beretning.

3. Kassereren aflægger revideret regnskab.

4. Fastsættelse af kontingent for 2017.

5. Indkomne forslag.

6. Valg af bestyrelsesmedlemmer og s uppleanter samt  revisor og  suppleant. 

7.  Eventuelt. 


Forslag, der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal sendes skriftligt og være formanden i hænde senest 8 dage før, generalforsamlingen afholdes.

 

Med venlig hilsen

Jan Olsen

formand

Referat fra Generalforsamlingen 2016

23. februar 2016

Referat fra den ordinære generalforsamling,

Tirsdag den 23. februar 2016 kl. 19.00 i Klubhuset på Lov Stadion

Formanden bød de 55 fremmødte medlemmer velkommen, og traditionen tro startede generalforsamlingen med håndmadder og en kold fra kassen.

Efter indtagelse af dette udsøgte måltid, tog formanden hul på generalforsamlingen og foreslog John Jacobsen som dirigent. Dirigenten takkede for valget og indledte med at konstatere, at generalforsamlingen var lovligt indvarslet den 4. februar 2016 via mail. Herefter blev Jens Peter og Frode valgt som stemmetællere.

Formanden fik herefter ordet for aflæggelse af beretning for det forgangne år. Efter sidste års ligeledes velbesøgte generalforsamling konstituerede bestyrelsen sig med den eneste ændring, at Bjarne Sørensen overtog hvervet som sekretær.

Der var opstart den 29. marts 2015 og med sædvanlig stor tilslutning og med røde pølser og diverse drikkevarer.

Cykelmæssigt er året gået som det plejer, men nogle ting bør fremhæves:

·          For det første et stort fremmøde til Tour de Præstø som altid, og heldigvis havde vi rigtigt fint vejr.

·          Årets nok helt store begivenhed var vores klub tur til Fåborg. Ca. 50 personer deltog, og vi havde en dejlig uge. Med blandet vejr – men på trods af det, mange gode cykelture i det sydfynske flade – men også bakkede landskab. Ikke mindst vores tur til Ollerup, hvor undertegnede har været på højskole står som en oplevelse både syns- og madmæssigt.  Vore ture i Svanninge Bakker kunne også få pulsen i vejret. En STOR tak til alle der bidrog til at gøre turen til et godt minde for klubben. Jeg ser frem til 2017, hvor turen går til Mols Bjerge, hvor jeg håber vi ses igen – og gerne flere end sidst.

·          Så genopstod vores klubfest – og hvilken fest. Nogle i klubben syntes det var på tide at genoptage traditionen fra gamle dage. Festudvalget havde lagt et stort arbejde i at få festen på benene igen. Der var stort fremmøde og ca. 50 havde fundet vej til Hammer Forsamlingshus lørdag den 3. oktober 2015. Her blev vi præsenteret for et dejligt ”Tag selv bord” efterfulgt af diverse underholdning. Senere et godt danseorkester. Alt i alt en aften, hvor alt klappede og gik op i en højere enhed. Håber det fortsætter – og jeg har allerede hørt at datoen er bestemt for dette års fest.

·          Også i år indtog Lov Cykel Motion pladsen bag ved brugsen i Mogenstrup til det årlige ”Brugsløb”. Og som altid overstrålede vi alt og alle i farver og god stemning. Tak til Brugsen for et godt arrangement.

·          Vi har stadig godt gang i vor gymnastik, som varetages af Karen med hjælpere. Tak til Karen og de andre.

·          Som noget nyt har vi nu også indtaget det våde element. Nemlig hver tirsdag i Fladsåhallen under kyndig ledelse af Lotte Kähler. Stor succes – og en stor tak til Lotte for denne gode idé.

·          Som det sikkert er jer bekendt, er gennemsnitsalderen i klubben over 60 år. Og det har sat skub i ”Ældresags – bevægelsen” som nu en gang om ugen mødes til cykling, gang, virksomhedsbesøg, m.m. En utrolig aktiv del af klubben – og med voksende succes. Jeg har allerede kigget i kalenderen for 2016, og det er ikke småting der skal nås i år. GODT GÅET.

·          FREMTIDEN. Ja indtil videre har vi vores faste tilholdssted her på adressen og vi får vel heller ikke et bedre sted hvad angår plads og beliggenhed.

·          Som tidligere nævnt satser vi på en tur til Mols i 2017. Vi vil se på muligheder for et andet tidspunkt end vi plejer, så så mange som muligt kan komme med. Alle er jo trods alt ikke gået på efterløn eller pension.  Vi er åbne for forslag med hensyn til aktiviteter. Så bare kom med nogle ideer. Måske kan nogle af ”Ældresagens” ideer henlægges til tidspunkter, hvor alle kan deltage.

·          Til sidst en stor tak til alle i bestyrelsen og alle jer andre i diverse udvalg – samt alle jer menige medlemmer. Uden jer var vi intet.

Dirigenten satte herefter formandens beretning til afstemning. Beretningen blev godkendt med akklamation.

Kassereren fremlagde herefter regnskabet med bemærkning om, at underskuddet til dels skyldes at der er to gange klubhusleje med i 2015. Der var ingen klubhusleje i 2014 i regnskabet. Regnskabet blev godkendt med akklamation.

Formanden foreslog at kontingentet fortsætter uændret, hvilket blev godkendt.

Formanden meddelte, at der ikke var indkommet nogen forslag.

Herefter gik Dirigenten over til valghandlingen:

·          På valg til bestyrelsen er Jan Olsen og Susanne Rasmussen. Begge blev genvalgt med akklamation.

·          På valg som suppleanter til bestyrelsen er Lotte Kähler og Elise Olsen. Begge blev genvalgt med akklamation.

·          På valg som revisor er Gerda Svensson. Gerda blev genvalgt med akklamation.

Under eventuelt fremkom følgende:

·          Peter ”Rettestrup” fremhævede et arrangement til Marjatta den 29. april 2016 kl. 11. Se hjemmesiden.

·          Frode introducerede en konkurrence om at finde flest ”Lov Garager” i det danske cykel landskab. Første præmien vil være en god flaske Amarone – efter Frodes valg. Eftersom han allerede selv har lokaliseret 45 garager, deltager han ikke selv i konkurrencen.

·          Der blev overrakt fødselsdagshilsener til Marianna og Uffe i anledning af runde fødselsdage i årets løb.

·          Ole Kronberg foreslog at klubben var arrangør af et årligt ”Cykel Marked”, hvor medlemmer kan sælge deres aflagte grej. Forslaget blev mødt med glæde og der vil blive arbejdet videre med ideen.

·          Herefter blev årets Motionist/Ildsjæl udnævnt. Formanden motiverede det på denne måde:

Da denne hædersbevisning engang blev indstiftet, var ideen at en fra klubben skulle hædres for sin indsats i det forgangne år. Vi har kigget lidt på navnene, som i årenes løb har modtaget denne hædersbevisning, og set lidt på årsager, at det netop blev dem.

I år har det været ekstra svært, da en masse egnede kandidater dukkede op. Og vi har set på, om man har fået den før og hvor længe siden det evt. er.

Vedkommende, som vi har valgt, har spillet en stor rolle i ”Ældresagen” ved sit altid hjælpsomme væsen. Har ofte taget over, hvis noget mangler, det være sig forplejning, cykelruter m.m.

Vi har haft megen glæde af sommerhuset i Bisserup, hvor vi har været mange gange som samlingssted for mangt en tur. Du er også med i diverse udvalg og er altid fyldt med gode ideer.

Dig og Per tager på mange ture i både Tyskland og Frankrig, hvor du forsøger at pleje hans sociale gen.

Alt i alt en pige med skub i. Så det er en stor glæde at kåre dig Anni Madsen som årets Motionist/Ildsjæl. Tillykke.

Generalforsamlingen sluttede med at Formanden takkede Dirigenten for veludført arbejde.

Generalforsamling 2016

ORDINÆR GENERALFORSAMLING.


Tirsdag den 23. februar 2016 klokken 19.00 i Klubhuset på Lov Stadion -  og vi starter som traditionen byder, med lidt forplejning.


   

DAGSORDEN IFØLGE VEDTÆGTERNE § 7.

1. Valg af dirigent og to stemmetæller.

2. Formanden aflægger beretning.

3. Kassereren aflægger revideret regnskab.

4. Fastsættelse af kontingent for 2016.

5. Indkomne forslag.

6. Valg af bestyrelsesmedlemmer og s uppleanter samt 

      revisor og suppleant. 

7.  Eventuelt. 


Forslag, der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal sendes skriftligt og være formanden i hænde senest 8 dage før, generalforsamlingen afholdes.

 

Med venlig hilsen

Jan Olsen

formand

Referat fra generalforsamling 2015

24. februar 2015

Referat fra den ordinære generalforsamling,

tirsdag den 24. februar 2015 klokken 19.00 i Klubhuset på Lov Stadion

 

Formanden bød de 53 fremmødre medlemmer velkommen, og traditionen tro startede generalforsamlingen med 3 håndmadder og en kold fra kassen.

 

Efter indtagelse af dette delikate måltid, tog formanden hul på generalforsamlingen med at vælge John Jacobsen som dirigent. Dirigenten kunne konstatere, at generalforsamlingen var lovlig indvarslet den 4. februar via mail. Herefter blev valgt to stemmetællere, Lis Wrist-Knudsen og John Maler.

 

Formanden fik så ordet for sin beretning, hvor han startede med, at konstatere, at der efter et hektisk jubilæumsår i 2013, var blevet meget stille i 2014 – et år uden de store armbevægelser og uden mange aktiviteter. Vi husker vel mest generalforsamlingen, der var nødlidende for smørrebrød, da der mødte næsten 60 medlemmer op – det har vi taget højde for i år.

 

Og dog – det nye seniorudvalg - vores ”Ældregruppe” er kommet rigtigt godt i gang, men herom senere.

 

Det dejlige sommervejr i 2014 gav os rigtigt mange dejlige træningsaftener, med stor deltagelse og Tour de Præstø - med 60 deltagere fra klubben var atter en succes. Men er der for meget ræs og for lidt motion?

 

Også på Lolland rundt kunne vi stille med det største klubhold. Mange fra klubben har efterhånden haft fornøjelsen af dette dejlige arrangement, og alle bør én gang i deres cykelliv prøve det. Formanden opfordrede til, at vi atter i år møde talrigt op.

 

2014 på Lolland blev dog lidt anderledes, idet vores medlemmer Marianne og Per Pless havde inviteret til et storslået arrangement, i deres dejlige private omgivelser uden for Sakskøbing - som opstart på de dejlige dage på Lolland. Men ikke nok med det, vi havde også fornøjelsen senere på året, atter at besøge Marianne og Per og få nogle dejlige ture med deres cykelvenner - afsluttende med en dejlig gullaschsuppe oven på strabadserne. Stor tak til dem begge for disse dejlige oplevelser og den fantastiske forplejning.

 

Klubben arrangerer ikke selv løb, men deltager meget gerne i det ”Legendariske Brugsløb”, hvor vi dominerer og nyder godt af den rigtig gode forplejning – vi stiller naturligvis også i år.

 

Gymnastikken startede et nyt sted, med mange gode faciliteter, men ikke uden lidt opstarts skærmydsler med musiklærerne, der var nabo til gymnastiksalen, men de er nu overstået.

 

Juleafslutningen gik som den plejer med stor tilslutning og appetit på æbleskiver og gløgg.

 

Vi er nede på klubtrøjer, og har derfor kontaktet en ny leverandør. 45 mødte op og fik taget mål. De som ikke kunne den dag, får en chance senere – da vi arrangerer en anden runde. Klubben køber et lille lager af korte trøjer og bukser.

 

Hvad skal vi lave til næste år?  Ja - Fåborg er årets arrangement, og formanden skal have besked inden 1. april, såfremt man vil bo samlet i gruppen. Der er ca. 50 medlemmer, der dags dato er tilmeldt.

 

Seniorudvalget har været meget aktive og mange aktiviteter er allerede planlagt. Men gode forslag til klubbens aktiviteter efterlyses.

 

DGI er meget aktive, og vi har indmeldt os, da det er gratis i år. Hvad får vi? DCU er vågnet op med rigtig mange motionsaktiviteter, så der er kommet skærpet konkurrence mellem de to foreninger. Mange af løbene er dog meget konkurrencepræget med elektronisk tidstagning. Det kniber med at finde motionsløb, som ikke er konkurrenceprægede.

 

Seniorudvalget har sendt en prøveballon op om en klubfest.

 

Slutteligt i sin beretning var det tid til at kåre klubbens Ildsjæl 2014. Formanden overlod det til næstformanden at motivere dette, og han beskrev Ildsjælen således:

 

”Ja det er nu ca. to et halvt år siden, at du startede i klubben og på den korte tid har du formået at sætte dine fingeraftryk på vores cykelhverdag.

Jeg ved ikke om det har noget at gøre med at du er kunstner og hugger i sten for du har virkelig mejslet dig ind i vores bevidsthed blandt klubbens seniorer.

Du er en konsekvent – ”lille herre” kan jeg vist godt sige uden at genere dig.

Du anskaffede straks en ny racer og ikke mindre end et halvt år efter at du startede fik du også din hustru med og hun skulle heller ikke gå ned på udstyr så også hun måtte have en ny cykel.

Men på hvad hold skal man starte – ja de små gule skilte på stakittet indtil fodboldbanen havde du svært ved at se selv om de er i din øjenhøjde.  Så straks fik du formandens tilladelse til at indkøbe markeringsspande til de forskellige hold.

Da vintersæsonen nærmede sig – ja så måtte du jo have en mountainbike og du var vel nok den første som fik 29” og det vakte i starten nogen opmærksomhed når du kom kørende - siddende mellem disse store hjul og selvfølgelig skulle din hustru også have en sådan.

Seniorudvalget har fra starten været dit hjertebarn og du overtog hurtigt lederskabet af dette nye udvalg.

Og hold op hvor har du givet os mange gode oplevelser – du er jo helt ustyrlig med gode ideer som har sat en helt ny ramme for vores klub hvor flere og flere får mulighed for at deltage i disse ture.

Og du begrænser dig ikke - Danmark er tilsyneladende ikke stor nok til dine ambitioner for klubben så derfor går turen også til Slesvig i maj med 14 forventningsfulde medlemmer.

Du skabte også en anden tradition – kagen og kaffen efter cykelturene og den lille skarpe under gåturene.

Så hvis ikke du skal være årets Ildsjæl - så ved jeg ikke, hvad man skal foretage for at gøre sig fortjent til denne hæder.

Kære Peter hjertelig tillykke som årets Ildsjæl”

Formanden overrakte herefter Peter Petersen et diplom samt en gave som det synlige bevis på denne hæder.

 

Dirigenten satte herefter formandens beretning til afstemning som blev godkendt med akklamation.

 

Kassereren fremlagde herefter regnskabet – der havde været 99 betalende medlemmer, men mange MTB ryttere er ikke blevet opkrævet, hvilket er vores egen skyld, vi ser på sagen til kommende sæson.

 

Anni kunne ikke se huslejen til klubhuset i regnskabet – det skyldes, at det først var opkrævet i 2015 og derfor kom på næste års regnskab oplyste kassereren.

 

Formanden supplerede med at oplyse, at annonceindtægterne ikke var så store pga., at vi ikke havde fået lagt annoncerne på hjemmesiden – det bliver bedre næste år.

 

Regnskabet blev godkendt.

 

Formanden foreslog at kontingentet fortsætter uændret, hvilket blev godkendt.

 

Der var ikke indkommet forslag.

 

Herefter gik Dirigenten over til valghandlingen, og af dem der var på valg var det kun Kurt Olsen, som ikke ønskede genvalg.

 

Valgt til bestyrelsen blev: Annette Olsen, Flemming Wrist-Knudsen og Bjarne Sørensen. Som suppleanter blev Lotte Kähler og Elise Olsen genvalgt. Og som revisor genvalg til Keld Jensen og René Olsen som suppleant.

 

Under eventuelt fortalte Peter om seniorgruppen der faktisk bestod af 25 % af medlemsskarer. Kun fantasien sætter grænser og det var blevet til rigtigt mange dejlige ture i løbet af året. Poul Erik ville trække sig fra udvalget, men det blev nægtet ham da aldersgrænsen er 90 år. Udvalget var blevet udvidet med Carsten Hansen.

 

Der var på holdet kommet nogle af de ”hurtige” så der måske var nogen der afholdt sig fra at deltage da de nok trak farten op.

 

Alle skal kunne deltage, så må der ventes og man skal ikke lade sig stresse.

 

Jan Larsen var enig - vil skal ikke dele os men køre i samlet trop, det er styrken i gruppen. Hvis man ikke kan følge med, så må man sige til.

 

Peter løftede herefter sløret for de kommende ture og arrangementer sommer 2015:

20. marts. - Samlermuseet i Stege uden cykler med cafebesøg (Peter).

24. april - Køge Ås med madpakker. (Inger)

15. maj. - Skjoldenæsholm med madpakke. (Anni og Per)

29. maj - Slesvig (Merethe og Peter)

14. august – Kano- og Kajaktur med madpakker ved Gangesbro pladsen (Frode).

21. august - De 5 øer: Sjælland - Møn - Bogø - Falster - Masnedø, med madpakke (Inger)

18. september - Cykel- og knallertmuseum i Glumsø som en del af cykelturen (Per)

 

Uffe ønskede oplyst, om der ikke kan arrangeres seniorture en lørdag eller søndag? Peter - vi er meget opmærksomme på ikke at blive en klub i klubben, og vil derfor ikke røre de dage som klubben disponerer over.

 

Peter syntes, at det kunne være en god social oplevelse, at vi samlede os til en ”Høstfest”, som seniorudvalget primært kunne være de praktiske ansvarlige for, naturligvis med støtte af foreningen.  Der var tilslutning til ideen - da klubben jo tidligere havde mange stolte fest traditioner. Anni - vi fortsætter planlægningen, og man kan melde sig til at hjælpe.

 

Formanden foreslog, at vi skal være de første der starter et hold med el-cykler. Der vil blive arrangeret et ”opstarts møde”, hvor Pingel kan præsentere cyklerne og man kan få prøveture. Vi er alle blevet ældre det er nok 75 % der er ”seniorer”. 

Per Madsen syntes at det var en god ide med el cykler – stor enighed i forsamlingen. Frode bifaldt ideen, da han havde fået et nyt knæ.

 

Formanden mente, at seniorudvalget har taget luften ud af søndags MTB – det var der flere der ikke var enig i, da størstedelen af de på seniorholdet aldrig ville have kørt MTB om søndagen, men det kan naturligvis ikke afvises at det har haft en konsekvens, at der kun er hurtige om søndagen.

 

Der var også enighed om, at vi fortsat skal deltage i Tour de Præstø.

 

Slutteligt takkede Formanden dirigenten for veludført arbejde, samt takkede Kurt Olsen for sine mange år i bestyrelsen og overrakte Bjarne Sørensen en fødselsdagshilsen i anledning af hans 60 års fødselsdag.

 

 

 

 

 

Generalforsamling 2015


ORDINÆR GENERALFORSAMLING.


Tirsdag den 24. februar 2015 klokken 19.00 i Klubhuset på Lov Stadion


   

DAGSORDEN IFØLGE VEDTÆGTERNE § 7.

1. Valg af dirigent og to stemmetæller.

2. Formanden aflægger beretning.

3. Kassereren aflægger revideret regnskab.

4. Fastsættelse af kontingent for 2015.

5. Indkomne forslag.

6. Valg af bestyrelsesmedlemmer:   

Annette Olsen.

Flemming Wrist-Knudsen.

Kurt Olsen.  

        

Valg af bestyrelsessuppleanter:

Lotte Kähler .

Elise Olsen.

Bjarne Sørensen.

     

Valg af revisor:

Keld Skov Jensen.


Valg af revisorsuppleant:

René Olsen.

7.  Eventuelt.


Forslag, der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal sendes skriftligt og være formanden i hænde senest 8 dage før, generalforsamlingen afholdes.

 

Med venlig hilsen

Jan Olsen

formand


Referat fra generalforrsamlingen 2014

Referat fra generalforsamling 201 4 i Lov Cykelmotion

afholdt den 25 . februar i klubhuset på Lov stadion

 

Dagsorden jf. vedtægterne

1.    Valg af dirigent og stemmetæller

2.    Formandens beretning

3.    Kassereren fremlægger revideret regnskab

4.    Fastsættelse af kontingent

5.    Indkomne forslag

6.    Valg af bestyrelsesmedlemmer og suppleanter

7.    Valg af revisorer og suppleant

8.    Eventuelt

 

Formanden Jan Olsen bød de 60 fremmødte medlemmer velkommen– ny rekord – Formanden gennemgik herefter dagsorden.

 

Herefter startede generalforsamlingen - traditionen tro - med 3 håndmadder og en kold fra kassen, der som sædvanlig var med til at lægge en god stemning.

 

Efter at den gode stemning havde indfundet sig, gik Formanden herefter over til den vedtægtsbestemte del af generalforsamlingen jf. den fremsendte dagsorden.

 

1.    Valg af dirigent og stemmetæller

John Jacobsen blev enstemmigt valgt til dirigent. Poul Jensen og Jens Tamborg blev valgt som stemmetællere. Formanden fik herefter ordet til beretningen.

 

2.    Formandens beretning

Formanden startede sin beretning med at uddele prisen for Årets ildsjæl – den der tidligere blev kaldt Årets Motionist, men som bestyrelsen havde omdøbt, da det ikke nødvendigvis er motion men også engagementet i klubben man ville værdsætte.

 

Årets Ildsjæl blev tildelt en noget forbavset og paf næstformand, Flemming Wrist-Knudsen, som havde aftalt noget helt andet med bestyrelsen og Formanden så da også svært tilfreds ud, med at kunne tage fusen på næstformanden.

 

Formanden begrundede bestyrelsens indstilling såedes: ” Ja man vedjo næsten ikke hvor man skal begynde eller slutte - Webmaster -- cykelture med efterlønnerne—turen til Bornholm både før og efter - hjælpsomhed i det hele taget.

 

Du har i jubilæumsåret været primus motor for en stor del af vores aktiviteter. Her tænker jeg specielt på vores(dit) fantastiske jubilæumsskrift, som bliver rost overalt og ikke uden grund. Du sagde allerede inden jubilæumsårets begyndelse, at der skulle udgives et jubilæumsskrift og så tog du fat. Når jeg tænker på alle de møder, komsammener og interviews, du var involveret i, er det næsten ikke til at fatte.

 

Men som altid Flemming, kan man være sikker på at når du påtager dig noget, så kan det ikke gøres bedre.

 

Nu er der jo nogen der tænker jamen han er jo også næstformand, så noget skal han jo lave.

 

Man har spurgt hvad definitionen er på en næstformand, og svaret var: En person (oftest en mand) som gemmer sig bag ved formanden, og håber på at denne aldrig går af , og ellers i det store og hele holder sig i ro. Er der nogen der har gjort disse ord til skamme er det dig. Man skal lede længe efter en mere initiativrig person end dig, du involverer dig i alt du har sagt ja til, på den ypperligste måde og jeg personligt kan kun sige at uden dig i bestyrelsen var vi dårligt stillet. Så det er med stor glæde jeg kan overrække dig dette lille symbol på at du i år er årets ildsjæl. Et stort tillykke du har ærligt fortjent det.”

 

Herefter gennemgik formanden årets gang i klubben som jo havde været præget af 25 års jubilæet og de heraf mange ekstraordinære arrangementer og tiltag.

 

Vores flotte jubilæumsskrift som havde modtaget megen ros og som havde medvirket til et bredt kendskab til vores klub generelt var blevet til med baggrund i en lille gruppe medlemmer, som havde brugt rigtigt mange timer med at gennemgå alle klubbens medlemsblade fra de forløbne 25 år.

 

En dejlig jubilæumsfest i Everdrup Forsamlingshus den 16. marts med stor deltagelse af 60 feststemte medlemmer med god mad fra en dejlig buffet. Festlige indslag og sange – vi fik en slagsang ”Den røde trøje” og hvor minderne fra de 25 år rigtigt kom frem, da man til kaffen fik udleveret jubilæumsskriftet. Men også lidt ”højtideligt” da vi udnævnte vores første æresmedlem i klubben Carsten Pihl Hansen som udover æren også fik rettigheder og pligter som f.eks. gratis kaffe til klubaftenerne samt ikke at vinde i en spurt. En rigtig hyggelig aften i gode cykelvenners lag.

 

Den 24. marts havde vi opstart med sædvanligvis stor tilslutning – med de traditionelle røde pølser og en øl.

 

Den 9. juni fortsatte jubilæumsåret med et gensynsarrangement på Lov Stadion.  100 var mødt op og alle havde en rigtig hyggelig eftermiddag i godt vejr med kaffe og lagkager sponseret af Pingel Cykler.  Gæster var der fra vores naboklubber i Rønnede og Næstved og vores Borgmester Carsten Rasmussen lagde også vejen forbi. Det var dog ærgerligt og skuffende at kun en lille håndfuld (18) af de ca. 400 gamle medlemmer mødte op for at genopfriske gamle minder.

 

Den 18. juni deltog klubben atter i Tour de Præstø med 50 medlemmer. Og atter i år vandt et af vores medlemmer hovedpræmien - en Mountainbike.  Stor tak til Inger Fossing for kage og kaffe der som sædvanlig afslutter turen i bedste LCM stil.

 

Den 22. juni var det så tid til den store jubilæumstur til Borholm.  53 deltog og vi var indlogeret i nogle helt fantastiske lejligheder. Vejret var lidt broget, til gengæld var humøret helt i top og de gode oplevelser mange. Alle fik en uforglemmelig tur og ikke mindst da et af vores medlemmer - Bjarne Sørensen under velkomstmiddagen friede til sin udkårne Merete Rasmussen - så var der ikke et øje tørt.

 

Årets enkeltstart, der med baggrund i jubilæet – som noget nyt var planlagt som en hold enkeltstart, blev desværre aflyst på grund af manglende tilmelding – lidt ærgerligt da det skulle have været vores åbne jubilæumsarrangement.

 

Bestyrelsen har derfor - med baggrund heri - samt at der i de sidste par år har været samme faldende tendens til arrangementet – besluttet at indstille denne aktivitet.

 

26. – 28. juli deltog klubben atter i Lolland Rundt med 26 medlemmer. Atter en dejlig oplevelse på det flade vindblæste Lolland, hvor Sussie, René, Birgit og John fik deres 5 års ”pokal”

 

Én af de gaver foreningen modtog i anledning af vores jubilæum var et cykelarrangement med forplejning af vores tidligere medlemmer Marianne og Per Pless fra Sakskøbing. Så den 22. september tog 45 medlemmer til Sukkertoppen i Sakskøbing, hvor vi fik en dejlig tur rundt på det Lollandske flade land med førere fra den lokale cykelklub, og med rigtig lækker forplejning både før og efter turen. Det var en rigtig god oplevelse og der var enighed om, at det skulle være en tilbagevendende begivenhed i september – dog for egen regning.

 

Den 24. september var sidste cykelaften med sædvanlig stor opbakning.

 

Den 29. september var der det tilbagevendende Dagli’Brugsløb som også i 2013 var domineret af vores deltagelse med god opbakning fra klubben, hyggeligt arrangement som er helt i tråd med klubbens sociale profil.

 

Den 6. oktober var der opstart til MTB - med stor deltagelse

 

Den 23. oktober startede gymnastikken med 16 deltagere. Næste år nedlægges vores sal og vi skal se os om efter nyt sted at være, måske Hammer.

 

Turen til Dyrehaven den 3. november blev desværre aflyst på grund af vejret, men også problemer med Hubertusjagten spillede ind. Stor tak til arrangørerne for det store og flotte forarbejde, som vi håber, kan bruges ved en anden lejlighed.

 

Den 15. december julehygger vi os atter med gløgg og æbleskiver til de fremmødte cyklende og gående medlemmer inden klargøringen til den forestående jul.

 

Nytårskur for aktive blev afholdt under nye konditioner – da vi i modsætning til tidligere nu fokuserer alene på udvalgene, og hvor vi gør status samt drøfter ideer til den kommende periode.

 

Jubilæumsåret sluttede med en billedaften fra bornholmerturen i klubhuset, hvor næsten alle der deltog i denne dejlige tur var mødt op. Der blev vist billeder og video, og de gode minder blev genopfrisket over en kop kaffe – rigtig god aften.

 

Efter denne fyldestgørende beretning kunne dirigenten konstatere, at der ikke var bemærkninger og beretningen blev herefter godkendt med applaus.

 

3.    Kassereren fremlægger revideret regnskab

Kassereren fremlagde det uddelte regnskab. Regnskabet var i hovedtræk næsten en kopi af sidste års regnskab - dog med et mindre underskud på grund af jubilæumsaktiviteterne. Formanden fandt anledning til kort at begrunde tilskuddet til Svenning Pedersen deltagelsen i et ”prøveløb” som klubben evt. skulle have været støttet med lokal logistik. Regnskabet blev enstemmigt godkendt.

 

4.    Fastsættelse af kontingent

Formanden fandt ikke anledning til at ændre kontingentsatserne da vi jo ”havde penge på bogen”.

 

5.    Indkomne forslag

Bestyrelsen foreslog, at klubbladet nedlægges. Formanden redegjorde kort for forslaget – svært at få stof samt ikke mindst nye tider som går den elektroniske vej. Der vil dog komme endnu et klubblad. Fremover vil vi så udvikle hjemmesiden så den dækker bladets område. For sponsorerne er det underordnet om det er i et blad eller på en hjemmeside deres annoncer kommer i. Per Madsen kunne oplyse at NCM også indstillede deres blad. Lærke Bernth opfordrede til, at stafetten så skulle fremgå af hjemmesiden med billede. Keld Jensen opfordrede til at velkostfolderen fortsat skulle bruges til nye medlemmer - enig. Frode Jacobsen opfordrede til en stor tak til Merete for sit mange årige engagement. Medlemslisten vil dog fortsat blive fordelt i en papir udgave på en klubaften. Nedlæggelsen af bladet blev godkendt af generalforsamlingen.

 

6.    Valg af bestyrelsesmedlemmer og suppleanter

På valg var:

  • Jan Olsen – blev genvalgt.
  • Susanne Rasmusen - blev genvalgt.

 

På valg som suppleant var:

  • Lotte Kähler – blev genvalgt
  • Bjarne Sørensen – blev genvalgt
  • Elise Olsen – blev genvalgt

 

7.    Valg af revisorer og suppleant

På valg var:

·         Poul Erik Nielsen ønskede ikke genvalg - valgt blev Gerda Svensson

·         John Jacobsen - blev genvalgt som suppleant

 

8.    Eventuelt

Formanden ønskede medlemmernes holdning til hvad fremtiden skulle være. Hvad med oprettelse af et seniorudvalg. Hvad skal der ske i løbet af året? Dirigenten gav ordet frit og efter en kort debat, hvor man blandt andet ikke mente, at vi havde problemer med seniorer – det var vi jo alle snart, så skulle man måske etablere et ungdomsudvalg for at tiltrække yngre medlemmer mente Tove Kühn – hvis det var det vi ville. Der var dog ingen af de fremmødte der markerede interesse for at påtage sig den opgave.

 

Anni Madsen med flere var glad for senior formiddagsholdet - det er stabilt og godt. Per Madsen mente at klubben følger medlemmerne og deres alder, og mange var enig i at det har stor værdi at vi har en social profil.

 

Tom Kristensen som havde været med siden klubben startede – kunne oplyse, at det spontant også den gang var noget af det bærende i klubben - og det er det stadigt – flere ture og grupper i klubben vil også opstå spontant. Jorden rundt var en god ide – kan vi prøve noget lignende.  

 

Anni Madsen advarede mod at det gik som i Fladså Badminton, der i sin tid havde prøvet noget lignende, at gå fra en solid klub med mange stabile middelaldrende og ældre til at skulle være en klub med unge fremstormende, med det resultat at klubben visnede hen - de tidligere stabile medlemmer mistede interessen.

 

Konklusionen blev, at vi er den klub vi er- med motion og en social profil - det er det som gør den unik i forhold til andre klubber. Hvis man så vil noget mere kan man gøre det i en anden klub – gerne med to medlemsskaber, hvad nogle også har, men vi vil altid være en mulighed, når man har fået et mere afdæmpet behov for cykelmotion.

 

Formanden forudså, at vi havde et latent problem med vores domicil i Lov, da fodboldklubben forøger deres aktiviteter i Lov, når man i år skal have udbygget. Efter en kort debat blev det besluttet at Formanden vil tage en snak med formanden for fodbolden.

 

Lærke Berth spurgte ind til om der blev et opsamlings foredrag fra Fossings tur til Middelhavet – der var flere som ønskede dette ligesom der var forlydender om at mange i Rønnede der kender Fossings var interesseret.

 

Formanden kunne oplyse at Spar Nord aftalen fortsætter – og han opfordrede til at komme ned i banken og få en snak så klubben kunne indhøste 1000 kr.

 

Næstformanden orienterede kort om hjemmesiden, hvor der desværre ikke er mulighed for at downloade filer samt få en kalenderfunktion, men også at der var mulighed for at lave opslag såfremt man manglede en kørekammerat en dag.

 

Som tidligere nævnt var der ønske om at klubben - f.eks. hvert andet år, tog på tur sammen al la Bornholmerturen. Bestyrelsen havde derfor et oplæg til en uge i 2015 vest for Storebælt. Silkeborg, Viborg og Fåborg blev foreslået og der var stor stemning til Fåborg. Formanden kunne oplyse at turen ville blive gennemført uanset deltageantal og lovede at vende tilbage med flere informationer - foreløbig tilmelding skulle ske med udgangen af året.

 

Og som sin sidste handling, takkede Formanden dirigenten for veludført arbejde med et par gode flasker vin, som han – desværre havde glemt derhjemme.

 

Herefter var der kaffe, kage og chokolade, samt kammeratligt samvær, med fortsat god snak om den kommende sæson – ja, det var ikke til at drive medlemmerne hjem.

 

 Atter en god aften blandt cykelvenner i Lov Cykel Motion med rekord fremmøde.

 

Flemming Wrist-Knudsen

Referent

Husk generalforsamlingen 2014

ORDINÆR GENERALFORSAMLING.

Tirsdag den 25. februar 2014 klokken 19.00 I Klubhuset på Lov Stadion

 

DAGSORDEN IFØLGE VEDTÆGTERNE.

 

1. Valg af dirigent & stemmetæller.

 

2. Formandens beretning.

 

3. Kassereren fremlægger revideret regnskab.

 

4. Fastsættelse af kontingent for 2014.

 

5. Indkomne forslag.

 

6. Valg af bestyrelsesmedlemmer:

 

·         Jan Olsen .

·         Susanne Rasmussen.

 

Valg af bestyrelsessuppleanter:

·         Bjarne Sørensen.

·         Elise Olsen.

·        Lotte Kähler

 

7. Valg af revisor:

·         Poul Erik Nielsen.

 

Valg af revisorsuppleant

·         John Jacobsen.

 

8. Eventuelt

 

Generalforsamling 2013

Referat fra generalforsamling 2013 i Lov Cykelmotion

afholdt den 26 . februar i klubhuset på Lov stadion

 

Dagsorden jf. vedtægterne

1.    Valg af dirigent og stemmetæller

2.    Formandens beretning

3.    Kassereren fremlægger revideret regnskab

4.    Fastsættelse af kontingent

5.    Indkomne forslag

6.    Valg af bestyrelsesmedlemmer og suppleanter

7.    Valg af revisorer og suppleant

8.    Eventuelt

 

Formanden Jan Olsen bød de 57 fremmødte medlemmer (ny rekord) velkommen og glædede sig over det store fremmøde - det tegnede godt for aktiviteterne i jubilæumsåret. Formanden gennemgik herefter dagsordenen.

 

Herefter startede generalforsamlingen - traditionen tro - med 3 håndmadder og en kold fra kassen, der som sædvanlig var med til at lægge en god stemning.

 

Efter at den gode stemning havde indfundet sig, gik formanden herefter over til den vedtægtsbestemte del af generalforsamlingen jf. den uddelte dagsorden.

 

1.    Valg af dirigent og stemmetæller

Carsten Hansen blev enstemmigt valgt til dirigent. Symbolsk i jubilæumsåret at det var foreningens første formand der blev valgt til dette tillidsfulde hverv. Carsten takkede for valget og startede med at filosofere over tiden med opstart og glædede sig over, det store fremmøde som var beviset på en forening i rigtig god gænge.  Han kunne desværre ikke referere fra det første møde, da protokollen var bortkommet.

Poul Erik Nielsen og Keld Skov Jensen blev valgt som stemmetællere. Formanden fik herefter ordet til beretningen.

 

2.    Formandens beretning

Formanden kunne se tilbage på et jævnt år, uden de store armbevægelser med stabilt medlemsantal. Kongeetapen havde desværre ikke så stor tilslutning på grund af vejret – 4 blev det til som deltog. Tour de Præstø var atter en succes med stor deltagelse, afsluttende med det traditionelle Inger, kage- og kaffebord på bagklappen af Citroënen.

 

Enkeltstarten med 40 deltager, var som sædvanlig en god oplevelse med god forplejning. Brugsløbet med god deltagelse fra klubben og ikke ret mange andre. Vi støtter stadig løbet der har et godt socialt efterspil. MTB i Hedeland var en stor succes, som tåler gentagelse.

Slå katten af tønden var med stor deltagelse, men tønder er ikke, som de var engang, men alle fik dog slået mindst én gang inde det hele var slut.

 

Lolland rundt havde også været et af klubbens tilbagevendende pejlepunkter med rimelig deltagelse, men formanden opfordrede til, at vi i jubilæumsåret virkelig fik markeret klubben til dette gode og sociale løb der ligger i perioden 26. – 28. juli som alle efter hans mening skyldte sig selv at have deltaget i bare én gang.

 

Stor aktivitet i ”seniorgruppen” med mange ture på cykel eller på gåben. Formanden havde store forventninger til denne gruppe, som er født til at blive større og større og som havde alle ugens dage at råde over fra morgen til aften.

 

Formanden bekendte, at han nok i jubilæumsåret havde gabt over for meget. Men han håbede på medlemmernes hjælp. Enkeltstarten bliver som hold enkeltstart i 3 klasser med nogen som vil køre for at vinde og et for sjovt hold hvor vægt ol. indgår i handicapberegningen. Formanden efterlyste forsamlingens tilslutning ikke mindst da det kræver mange hjælpere. Da ingen satte sig mod ideen tolkede Formanden det som accept.

 

Jubilæumsåret byder også på et jubilæumsskrift og en lille gruppe medlemmer har gjort et stort arbejde med dette. Og som de første der får det udleveret er deltager i jubilæumsfesten. Formanden orienterer om det økonomiske og oplyste, at vi atter havde haft fat i SparNord som tidligere har været klubben venligt stemt og som også i denne sag har været generøs.

 

Herudover vil SparNord gerne have os til et møde med mad og vinsmagning.  Klubmedlemmer som lader sig inspirerer til et kundemøde, udløser herudover 1000 kr. til klubben uanset udfaldet af dette møde. Såfremt medlemmet ønsker at skifte bank udløser det ligeledes et års gratis kontingent til husstanden.  Sussie Olsen kunne kun bifalde aftalen og opfordrede til at takke ja til besøget i banken. Hun har tidligere deltaget med Fladså Gymnastik og følte ikke at banken var aggressiv og påtrængende i sin markedsføring, men alene gav en seriøs orientering om banken.

 

Arrangementet finder sted mandag den 15. april og han opfordrede til at tilmelde sig hos kassereren senest i forbindelse med opstarten til sommersæsonen

 

Af andre sponsorer som havde meddelt at de ville støtte klubben i jubilæumsåret var Holbøll og Pingel Cykler.

 

Formanden henledte opmærksomheden på, at det er sidste frist for tilmelding til Klubfesten.

 

Ligeledes oplyste Formanden at der stadig er plads på Bornholm.

 

Gensynsarrangementet som formanden kaldte ”Gammel elevfest” den 2. eller 9. juni i Klubhuset med gamle og nuværende medlemmer og venner af klubben er fortsat ikke endelig fastsat da fodboldklubben ikke har det endelige stævne- og kampprogram.

 

 

3.    Kassereren fremlægger revideret regnskab

Kassereren fremlagde det uddelte regnskab. Efter en kort læsepause, blev det efterfølgende godkendt uden bemærkninger.

 

4.    Fastsættelse af kontingent

Formanden fremsatte forslag til uændret kontingent, så det også fremover bliver på 200 kr. for enkelt medlemmer og 400 kr. for familiemedlemskab.  Forslaget blev enstemmigt vedtaget. Sussie Olsen opfordrede til at kontrollere kommunens opkrævninger, da der havde været mange fejl. Vi er 121 medlemmer.

 

5.    Indkomne forslag

Lærke havde fremsendt forslag til, at opsætte et vandalsikkert skab til hjertestarter, så alle kan komme til denne ved hjælp af en kode via en telefonopringning. Prisen var 15.000 kr. Det var formandens holdning at det måtte være byens ansvar, da vi havde adgang, når vi havde klubaften, men afviste ikke at vi kunne give et tilskud. Lærke underbyggede sit forslag som primært var af hensyn til byen. Dirigenten kunne oplyse, at Bylauget var i tomgang, der havde ikke været holdt generalforsamling de sidste 2, år men han ville tage kontakt til Bylauget. Formanden oplyste, at Fodboldklubben ikke ville yde noget, men at Tennis-, Fodbold-, samt Cykelklubben havde adgang når de var i klubhuset. Flere fra forsamlingen mente, at hvis der var behov så kunne man jo bare smadre en rude.

 

6.    Valg af bestyrelsesmedlemmer og suppleanter

  • Annette Olsen – som blev genvalgt.
  • Kurt Olsen - som blev genvalgt.
  • Flemming Wrist-Knudsen – som blev genvalgt

 

      På valg som suppleant var:

  • Lotte Kähler – som blev genvalg
  • Torben Hansen – ønskede ikke genvalg og i stedet blev valgt Elise Olsen og Bjarne Sørensen

 

7.    Valg af revisorer og suppleant

På valg var:

·         Kjeld Skov Jensen som blev genvalgt som revisor

·         Rene´ Olsen som blev genvalgt som suppleant

 

8.    Eventuelt

Formanden oplyste, at han havde fået tilsendt en opfordring til et etapeløb på Sjælland – pris 2500 kr. - til et godt formål samt at vi har en testrytter - Svenning Pedersen - med i år. Hvis løbet bliver en succes, ønsker man fra arrangøren, at vi evt. kan støtte med et depot.

 

Poul Erik foreslog, at Inger og Palle holdt et foredrag om deres tur til Sydfrankrig. Inger og Palle var klar så længe hukommelsen var intakt. Bestyrelsen finder en dato. Bjarne Sørensen foreslog, at foredraget kunne ske på Bornholm.

 

Formanden takkede herefter Torben Hansen for tiden som suppleant i bestyrelsen med en god flaske vin og ønskede de ny- og genvalgte tillykke med valget og så frem til et konstruktivt arbejde i bestyrelsen – der bliver nok at se til - lovede formanden.

 

Og som sin sidste handling, takkede Formanden dirigenten for veludført arbejde med et par gode flasker vin.

 

Årets motionist bliver først kåret under jubilæumsfesten

 

Herefter var der kaffe, kage og chokolade, samt kammeratligt samvær, med fortsat spændende debat om ikke mindst jubilæumsåret.

 

Atter en god aften blandt cykelvenner i Lov Cykel Motion med ny rekord fremmøde.

 

Flemming Wrist-Knudsen 

referent

Generalforsamling 2013

ORDINÆR GENERALFORSAMLING.

Tirsdag den 26. februar 2013 klokken 19.00 I Klubhuset på Lov Stadion

 

DAGSORDEN IFØLGE VEDTÆGTERNE.

 

1. Valg af dirigent & stemmetæller.

 

2. Formandens beretning.

 

3. Kassereren fremlægger revideret regnskab.

 

4. Fastsættelse af kontingent for 2013.

 

5. Indkomne forslag.

 

6. Valg af bestyrelsesmedlemmer:

 

·        Annette Olsen .

·        Kurt Olsen.

·        Flemming Wrist-Knudsen .

 

Valg af bestyrelsessuppleanter:

·        Lotte Kähler.

·        Torben Hansen.

 

7. Valg af revisor:

·        Kjeld Jensen.

 

Valg af revisorsuppleant

·        René Olsen.

 

8. Eventuelt

Referat fra generalforsamlingen 2012

Referat fra generalforsamling 2012 i Lov Cykelmotion

afholdt den 28. februar i klubhuset på Lov stadion

 

Dagsorden jf. vedtægterne

1.    Valg af dirigent og stemmetæller

2.    Formandens beretning

3.    Kassereren fremlægger revideret regnskab

4.    Fastsættelse af kontingent

5.    Indkomne forslag

6.    Valg af bestyrelsesmedlemmer og suppleanter

7.    Valg af revisorer og suppleant

8.    Eventuelt

 

Formanden Jan Olsen bød de 55 fremmødte medlemmer (ny rekord) velkommen og glædede sig over, at næsten halvdelen af medlemmerne var mødt op. Formanden gennemgik herefter dagsordenen.

 

Herefter startede generalforsamlingen - traditionen tro - med 3 håndmadder og en kold fra kassen, der som sædvanlig var med til at lægge en god stemning.

 

Efter at den gode stemning havde indfundet sig, gik formanden herefter over til den vedtægtsbestemte del af generalforsamlingen jf. den uddelte dagsorden.

 

1.    Valg af dirigent og stemmetæller

Keld Skov Jensen blev enstemmigt valgt til dirigent. Dirigenten startede med at takke for valget og bemærkede muntert, at Carsten som gennem mange år havde været fast dirigent, nu tilsyneladende var afgået på grund af alder, så han så ikke sin karriere i jobbet som lang, da han er ældre ned Carsten. Poul Erik Nielsen og John Jacobsen blev valgt som stemmetællere. Formanden fik herefter ordet til beretningen.

 

2.    Formandens beretning

Formanden startede sin beretning med at gennemgå årets gang i foreningen der i lighed med tidligere år, ligger rimeligt fast med et tilfredsstillende fremmøde.

 

Et af årets første arrangementer havde været et ”cykelmekanikker kursus” for klubbens kvindelige medlemmer. Her blev pigerne sat ind i cyklens mange mysterier – især når luften pludselig forsvinder ud af slangen. Så der var blandt andet blevet undervist i lapning.

 

Fremmødet til klubaftenerne har som sædvanlig været afhængig af vejret - gode og mindre gode.

 

Vi er fortsat et af de største motionshold i Tour de Præstø, men deltagelsen er generelt ved at ændre karakter fra et motionsløb til et mere ”Pro” løb, hvor det hele har været slut længe før motionisterne når hjem til målstregen. Men så er det dejligt, at Inger og Palle altid er klar med kaffe og hjemmebagt kage – og tak for det.

 

I år genoptog vi vores tradition med kommunen rundt der under skiftende vejrforhold men med en del punkteringer var en god sportslig oplevelse. Og traditionen tro afsluttet med grill og hyggeligt samvær ved klubhuset – et dejligt arrangement med god tilslutning.

 

Vores enkeltstart var i år begunstiget af betydelig bedre vejr end sidste år og det gik godt med en flot deltagelse og de efterfølgende populære pølsehorn fra ”Elises køkken”.

 

Vi havde i år ingen egentlig afslutning med klubfest eller lignende - hvilket ikke gav anledning til protester fra medlemmerne – men det dejlige grill arrangement efter kommunen rundt, har nok dækket behovet.

 

MBT- udvalget havde blandt andet en tur til Hareskoven og her skal lyde en stor tak til Claus og Susanne for dette arrangement. Det var en stor succes med masser af pladder, udfordringer og gode oplevelser, da der på samme tidspunkt kørte et stort løb i skoven.

 

Atter i år var klubben stærkt præsenterer i det årlige Dagli’Brugsløb. Løbet gik rigtigt godt med fantastisk fint vejr – og til trods for, at de ”hurtige” blev ført af en omvej, da der var ny asfalteret på bagvejen til Fladså Gård. Der var som sædvanlig masser af dejlig forplejning før under og efter løbet. Da alle er hjemmevant med dette løb, var kun få fra klubben udstillet som vejviserposter og det gik godt.

 

Året sluttede vanen tro med juleafslutning for cyklende og gående efterfulgt af gløgg og æbleskiver.

 

Formanden fremhævede, at vi også har andre aktiviteter end cykling på programmet. Her nævnte han gymnastikken på Hammer Skole, som i år har været godt besøgt – og gav en stor tak til Karen og Merete som blødgjorde de stive led hos deltagerne. Hvad næste år byder, bliver svært at forudse, da Hammer Skole er sat til salg – men så må vi se på alternative muligheder – vi har jo desværre ikke råd til at købe skolen!

 

Men også vores spinning hold i Fladsåhallen er godt besøgt. Man slider, pruster og sveder godt efter Sussies faste kommandoer – også her var der en stor tak til Sussie.

 

Men formanden mindede om at vi ikke må glemme vores hårdtarbejdende redaktion på klubbladet og dets utrættelige redaktør - Merete - stor tak og applaus.

 

Formanden havde hørt lidt brok over, at der ikke var afholdt tøndeslagning til fastelavn, men det vil vi gøre bedre til næste år.

 

Vi har igen i år haft flere af klubbens medlemmer, på hjemlige og europæiske landeveje og hvor de på fornemste vis har repræsenteret klubben, det er dejligt at se at den ugentlige træning på den måde kommer til udtryk.

 

Om klublivet sagde formanden at udviklingen har gjort, at vi er blevet os selv nærmest, vi prioriterer vores fritid anderledes end for år tilbage. Finder sammen på nye måder og grupperinger. Dette sætter vores sammenhold på nye prøver. Vi får mere og mere at se til - syntes vi selv og prioriterer derfor anderledes.

 

For nye medlemmer af klubben kan det se ud som vi kører på lavt blus, og i forhold til tidligere tider er det jo også sandt. Men vi må jo sige, at vi forsøger at afspejle medlemmernes behov, og gi dem hvad de vil have. Og dem der vil mere finder jo selv de muligheder - det har vi set.

 

Men trods alt holder vi alle alligevel fast i tirsdagene, og det hyggelige sociale samvær.

 

Formanden sluttede af med at takke alle som i årets løb havde bidraget til at få klubben til at fungere, ikke mindst de forskellige udvalg men også vores sponsorer.

 

Dirigenten spurgte om der var udvalgsformænd som ønskede ordet – det var der ikke og beretningen blev enstemmigt vedtaget med stort applaus.

 

3.    Kassereren fremlægger revideret regnskab

Kassereren fremlagde det uddelte regnskab. Efter en kort læsepause, blev det efterfølgende godkendt uden bemærkninger. Regnskabet var i hovedtræk næsten et kopi af sidste års regnskab - dog med et mindre underskud. Regnskabet blev enstemmigt godkendt.

 

4.    Fastsættelse af kontingent

Formanden fremsatte forslag til kontingent stigning, så det fremover bliver på 200 kr. for enkelt medlemmer og 400 kr. for familiemedlemskab. Bagrunden for forhøjelsen var ikke mindst forøgede udgifter til leje af klubhuset. Forslaget blev enstemmigt vedtaget.

 

5.    Indkomne forslag

Der var ikke indkommet forslag.

 

6.    Valg af bestyrelsesmedlemmer og suppleanter

 

På valg var:

  • Jan Olsen – som blev genvalgt.
  • Susanne Rasmussen - som blev genvalgt.

 

På valg som suppleant var:

  • Anne Grethe Jensen(ønskede ikke genvalg) – Lotte Kähler blev nyvalgt
  • Torben Hansen - som blev genvalgt .

 

7.    Valg af revisorer og suppleant

På valg var:

·         Poul Erik Nielsen som blev genvalgt som revisor

·         John Jacobsen som blev genvalgt som suppleant

 

8.    Eventuelt

 

Årets motionist blev Kirsten Andersen, som på trods af hårde tider med sygdom, indædt har kæmpet sig ovenpå igen - ikke mindst med hjælp af cykelmotion. Formanden motiverede bestyrelsens valg således:

 

”Da denne hædersbevisning engang blev indstiftet, var ideen, at en fra klubben skulle hædres for sin indsats i det forgangne år.

 

Jeg har kikket lidt på navnene som i årenes løb har modtaget denne hædersbevisning, og kan se mange forskelige årsager til, at det netop blev dem.

 

I år har vi valgt en person, som i den grad har fortjent, at blive hædret.

 

En ganske almindelig cykelmotionist, der lige som alle os andre, tog hverdagen og tingende i livet for en selvfølge. Hvor mange af os tænker i det daglige over, hvor godt vi egentligt har det.

 

Fra på cykel, at have kørt Europa og store dele af Danmark på kryds og tværs, oplevet en masse ting sammen med sin mand. I 2009, at have kørt 3500 km, var fysiks på toppen, aktiv ud over alle grænser, blev Kirsten for 2 år siden ramt af en blodprop, som med et slag forvandlede alting i Kirstens liv.

 

Du mistede en stor del af førligheden i højre arm, samt talens brug.

 

Jeg husker tydeligt den dag vi fik det i vide, det er altid svært at fatte, at en så frisk person på trods af alder bliver alvorlig syg.

 

Men vi vidste samtidig, at hvis der var nogen der kunne komme over det og havde viljen til at fighte - så var det dig.

 

Og det har du om nogen bevist.

 

Jeg ved den første tid var svær, at alting ikke altid gik din vej, du har haft dine nederlag. Men du har kæmpet, fightet og trænet som ingen andre og er kommet tilbage til en næsten normal hverdag.

 

Du er rigtig kommet i gang med cyklingen igen - i det forgangne år har du kørt 900km.

 

Og vi håber og tror, at vi vil se meget mere til dig i tiden fremover.

 

Så jeg er utrolig glad for, at kunne overrække dig denne lille ting - som et bevis på, at du er årets motionist eller vi skulle måske hellere i dit tilfælde, have kaldt den årets fighter.

 

Stort tillykke.”

 

Formanden overrakte herefter Kirsten årets motionistpris.

 

Herefter blev det til stor overraskelse for formanden hans tur. 

Arne Andersen fremhævede blandt andet Jan som en ildsjæl der med engagement, iderigdom og kærlighed til klubben havde fortjent, at der undtagelsesvis blev to årets motionister. Arne overrakte herefter - på vegne af medlemmerne - Jan det synlige bevis på æren.

 

Formanden ønskede under dette punkt at drøfte næste år store aktivitet som er klubbens 25 års jubilæum.

 

Bestyrelsen havde foreløbigt planlagt den sociale markering – jubilæumsfesten – til afholdelse den 9. eller 16. marts. Hvor det måske kunne være en god ide at invitere nuværende og tidligere medlemmer.

 

Bestyrelsen havde også i tankerne, at vi kunne køre Kommunen Rundt med deltagelse fra inviterede klubber samt et jubilæums enkeltstart og et jubilæums orienteringsløb i mørke.

 

Formanden ønskede ideer fra medlemmerne - nedennævnte er et udpluk fra debatten:

 

Merete: Tanke om et jubilæumsskrift – meget arbejde, koster penge.

Formanden: Der bliver nedsat et jubilæumsudvalg

Dirigenten: Hvad har udvalgsformændene at tilføje? – Intet!

Formanden: Et ”bjergløb” på 1000 højde meter på ca. 75 km.

Uffe: Kan vi ikke invitere naboklubberne?

Arne: Kan vi ikke fastholde kommunen rundt - det var hyggeligt med efterfølgende grill.

Poul Erik Nielsen: Hvad med at begrænse os til at invitere Rønnede?

Formanden: Tur med overnatning til Bornholm eller Hartzen – måske i 2014.

Tove: Kan vi ikke få nogen datoer på disse ture?

Per: Der er ikke mange datoer i sensommeren – der er mange løb – det skal være et motionsløb – Tour de Præstø og Scala har slukket og lukket, når motionisterne kommer ind.

Formanden: Det skal være en tur for alle – hele klubbens bredde!

Flemming Hansen: Haslev var meget glad for vores enkeltstart – måske kunne et bakkeløb være interessant for dem.

Ole Cramer: Hvis man skal have klubber (Haslev, Rønnede, Vordingborg m.fl.) med så skal vi kontakte holdene og invitere de hold man ønsker. De hurtige skal nok komme.

 

Formanden takkede for de mange tilkendegivelser og forslag, som bestyrelsen vil tage med i sine betragtninger, men formanden opfordrede til fortsat at komme med gode ideer.

 

Næstformanden henledte opmærksomheden på hjemmesiden, samt at vi nu havde nået loftet for det antal billeder vi ville betale for på serveren. 2010 billederne vil derfor blive slettet den 15. marts så der bliver plads til 2012.

 

Herudover blev opmærksomheden ligeledes henledt på den henvendelse, som vi havde fået fra Frederik Gasmann på Fladså Gård som var ked af, at vi kørte i hans skov, hvilket ikke var i overensstemmelse med love og regler for adgang til private og offentlige skove. På hjemmesiden kan man se skitsen af det omtalte område. Frederik Gasmann er os venlig stemt og har ikke problemer med, at vi benytter hans mark og skovveje i overensstemmelse med love og regler.

 

Hjemmesiden vil i den kommende tid blive opdateret med en blog, samt en jubilæumsfane hvor nyt om jubilæet vil kunne følges ligesom ideer vil kunne meddeles udvalget.

 

Formanden takkede herefter Anne Grethe for tiden som suppleant i bestyrelsen og ønskede de ny- og genvalgte tillykke med valget og så frem til et konstruktivt arbejde i bestyrelsen – der bliver nok at se til - lovede formanden.

 

Og som sin sidste handling, takkede formanden dirigenten for veludført arbejde med et par gode flasker vin.

 

Herefter var der kaffe, kage og chokolade, samt kammeratligt samvær, med fortsat spændende debat om ikke mindst jubilæumsåret – ja, det var ikke til at drive medlemmerne hjem – måske fordi der kun blev serveret sne øl.

 

Atter en god aften blandt cykelvenner i Lov Cykel Motion med rekord fremmøde.

 

Flemming Wrist-Knudsen

referent

DAGSORDEN FOR GENERALFORSAMLINGEN 2012

ORDINÆR GENERALFORSAMLING.

Tirsdag d. 28 feb. 2012 kl. 19.00 I klubhuset på Lov stadion

 

DAGSORDEN IFØLGE VEDTÆGTERNE.

 

1. Valg af dirigent & stemmetæller.

 

2. Formandens beretning.

 

3. Kassereren fremlægger revideret regnskab.

 

4. Fastsættelse af kontingent for 2012.

 

5. Indkomne forslag.

 

6. Valg af bestyrelsesmedlemmer:

 

·        Jan Olsen.

·        Susanne Rasmussen.

 

Valg af bestyrelsessuppleanter:

·        Anne Grethe Jensen.

·        Torben Hansen.

 

7. Valg af revisor:

·        Poul Erik Nielsen.

 

Valg af revisorsuppleant

·        John Jacobsen.

 

8. Eventuelt

Generalforsamling 2012

Kære alle

Husk at der er generalforsamling den 28. februar.
Generalforsamlingen afholdes traditionen tro i Klubhuset på Lov Stadion.

Indkaldelse og dagsorden kan ses i næste klubblad.


Referat fra generalforsamlingen 2011

Referat fra generalforsamling 2011 i Lov Cykelmotion

afholdt den 22. februar i klubhuset på Lov stadion

 

Dagsorden jf. vedtægterne

1.    Valg af dirigent og stemmetæller

2.    Formandens beretning

3.    Kassereren fremlægger revideret regnskab

4.    Fastsættelse af kontingent

5.    Indkomne forslag

6.    Valg af bestyrelsesmedlemmer og suppleanter

7.    Valg af revisorer og suppleant

8.    Eventuelt

 

Formanden Jan Olsen bød de 46 fremmødte medlemmer velkommen. En særlig velkomst lød til de 2 nye kommende medlemmer, som var med for første gang.

 

Starten blev lidt forsinket, da tilstrømningen til generalforsamlingen sprængte alle rammer og der måtte hentes flere borde og stole ind.

 

Herefter startede generalforsamlingen - traditionen tro - med 3 håndmadder og en kold fra kassen, der som sædvanlig var med til at lægge en god stemning.

 

Efter at den gode stemning havde indfundet sig, gik formanden herefter over til den vedtægtsbestemte del af generalforsamlingen jf. den uddelte dagsorden.

 

1.    Valg af dirigent og stemmetæller

Carsten Hansen (Carsten cykelhandler) blev enstemmigt valgt til dirigent og gav straks ordet til formanden. Til stemmetæller blev valgt John Larsen og Arne Andersen.

 

2.    Formandens beretning

Formanden startede sin beretning med at gennemgå årets gang i foreningen, som startede med MTB afslutning og opstart til sommersæson den 28. marts, der som sædvanlig fandt sted med stor opbakning fra medlemmerne - ca. 45 var mødt op og formanden mistænkte de efterfølgende røde pølser og det kammeratlige samvær for det flotte fremmøde. Vejret  - ja gråvejr 8 grader med blæst, men senere brød solen gennem, da røde pølser blev serveret.

 

Tour de Præstø er fortsat et hit blandt medlemmerne. Ud af 420 deltagere var 50 fra klubben. Så også i 2010 kunne LCM atter stille med det største hold. Formanden rettede en stor tak til Inger Fossing for igen, at servere kage og kaffe, og kunne konstatere, at det nu var blevet en tradition, og han så derfor frem til, at der også i år var kaffe og kage til de mange medlemmer efter strabadserne.

 

Årets højdepunkt Kommunen rundtden 20. juni – blev desværre ikke til noget, da kun 12 havde tilmeldt sig, hvilket ikke stod mål med de ressourcer, som der skulle afsættes til at afvikle turen – ærgerligt.

 

Der udspandt sig i forbindelse med dette arrangement en debat om hvad der gik galt, da mange syntes det er en god tur, som burde fastholdes. For lang - for tidligt på sæsonen – vejret - kan vi ikke invitere andre klubber med osv.

 

Enkletstarten blev det sædvanlige store trækplastermed 40 deltagere og hvor det for én gangs skyld var et klubmedlem – Chris Mortensen – som vandt, hvilket glædede formanden.  En stor tak blev af formanden bragt til Elise for hendes meget populære pølsehorn i målområdet

 

Sommerafslutningen den 26. september blev i 2010 startet med et bilorienteringsløb arrangeret at Jens Peder. Det var rigtig spændende og for de fleste noget af en udfordring. Da alle var kommet i mål blev grillen tændt og vi havde et rigtig hyggeligt grill arrangement med ca . 30 deltagere

 

Den 28. september var sidste cykelaften i sommersæsonen.

 

Brugsløbet blev afholdt den 3. oktober med deltagelse af 50 på cykel, 10 løb og gik  -  med stor opbakning fra klubben – der som til Tour de Præstø også her var dominerende.

 

Brugsløbet i 2011 finder sted den 2. oktober.

 

MTB opstarten den 10. oktober og sommerafslutningen var som sædvanlig et tilløbsstykke med 40 deltagere. Desværre fortager tilslutningen sig i løbet at vintersæsonen, hvilket formanden var lidt trist over.

 

Den 14. november havde Hjalmar arrangerer en tur til Knudshoved hvor 15 friske MTB deltog. Det var en rigtig god tur, og formanden rettede en stor talk til Hjalmar for initiativet. Surt at det var dårligt vejr med regn – hvad der nok havde afholdt mange fra at deltage.

 

Juleløbet var til trods for det flotte vintervejr lidt tyndt besøgt. På cykel (9), til fods (15) og på ski (6), og bagefter var der hygge over gløgg og æbleskiver.

 

Gymnastikholdet har god tilslutning under ledelse at Merete og Karen.

 

Formanden kunne meddele at klubben havde udarbejdet en ny hjemmeside, da den gamle var lukket ned på grund af at det firma som dannede platform for siden var stoppet. Efter generalforsamlingen viste Flemming den nye side.

 

Formanden løftede også fingeren bebrejdende på den manglende støtte at tage sin tørn i ”kagebogen”. Hvis alle tog sin tur – skulle man kun have kaffe- og kagetur en gang hvert andet år. Økonomien hænger samme – man har ikke nødig at lave det helt store bagværk, men bare gå i Brugsen og købe det som der skal bruges.

 

Tirsdag er vores store klubaften. Torsdag og søndag samles man primært efter individuelle aftaler og sådan skal det nok være.

 

Herefter startede formanden en til tider følelsesladet debat, om vi fortsat skulle have et klubblad. Han mente at det var ”tyndt” og det var en evig kamp for ”redaktionen” at skaffe stof til bladet – det var som ”Tordenskjolds soldater”. Økonomien er OK da annoncer betalte udgifterne - men der mangler aktuelt stof. Kunne hjemmesiden ikke afløse bladet, da det kan ajourføres dagligt?

 

Der var mange meninger. Hjalmar kunne oplyse at Næstveds blad også var tyndt. Arne sagde, at man jo kunne udsende det færre gange. Annelise var glad for at man kunne læse det alle steder. Inger – drop bladet osv. Konklusionen var at blad og hjemmeside supplerede hinanden – så medlemmerne må bidrage til bladet ligesom ”journalisten” må være mere opsøgende (interview af medlemmer).

 

Merete (redaktøren) fandt det naturligt at bladet var en del af klubbens identitet, men kunne dog godt ønske sig, at medlemmer som havde oplevet noget spændende eller havde deltaget i cykel aktiviteter - i større udstrækning sendte stof til bladet så øvrige medlemmer kunne dele deres oplevelser samt virke som inspirator.  

 

Formanden efterlyste nye tiltag – vi skal have noget at køre for – det er motiverende, som da vi kørte jorden rundt. Vi må ”komme ud af boksen”.

 

Det var der stor enighed om, og Hjalmar nævnte f.eks. Team Rynkeby, som et godt eksempel på at have noget at træne til.

 

Formanden sluttede traditionen tro sin beretning af med at filosofere over klubbens værdigrundlag og aktivitetsniveau - er vi en klub på ”vågeblus?”.

 

Det startede en livlig debat op. Formanden pegede på, at den ældre del af klubben var ved at være i overtal, og var derfor bekymret om vi kunne tiltrække nye unge medlemmer, som kunne skabe lidt dynamik og nytænkning i klubben, udover motionsniveauet.

 

Hvad vil I?

 

Tidligere var der mange som kørte tirsdag, torsdag og søndag, men i de sidste år må vi nok erkende at vi er blevet en ”Tirsdagsklub”. Det skyldtes ikke mindst, at gennemsnitsalderen i klubben er stigende, samt at mange har andre gøremål, som betyder, at man må prioritere. Der er dog fortsat enkelte, som møder torsdag og søndag, men hovedparten kører tirsdag. Vi har stadig ”de hurtige” og de passer godt ind i klubbens profil – så vi kan stadig tilbyde udfordringer, der dækker alles behov.

 

Et andet af klubbens værdigrundlag, er vores sociale kompetencer. Klubaftenkaffen og kagebogen, men ikke mindst vores fælles hyggearrangementer, som typisk finder sted efter et løb, skal vi værne om, da de er med til at gøre os til en anderledes motionsklub.

 

I forhold til tidligere år har tilslutningen til de få fælles arrangementer som, klubben afholder været vigende, og formanden opfordrede til større deltagelse i disse arrangementer.

 

Brian mente at søndagscykling lå for sent. Formanden: Måske, men hvad med lørdags cykling? Hjalmar mente, at vi skulle redefinere klubbens formål. Klubber i dag er ikke topstyret, men medlemsstyret. Man finder hinanden og skaber selv sine grupper. Klubberne er den platform, hvor medlemmerne gives den mulighed – og her er vores klub helt i overensstemmelse med den udvikling. Vi skal værne om tirsdagene!

 

Gaver blev også berørt. Det var svært for formanden at komme ud og gratulere hver gang et medlem havde en rund fødselsdag, hvilket var blevet bemærket. Men da ingen forventer, at formanden skal tage en fridag hver gang der er en fødselsdag, så vil Kurt Olsen fremover tage over, når formanden ikke kan, så alle får et fødselsdags besøg, hvis de har åbent hus o.l. Evt. restanter – som f.eks., har været bortrejst, vil så på den efterfølgende generalforsamling blive tilgodeset.

 

Formanden overrakte herefter Birgit Hansen og Annette Flackeberg hver en flaske og ønskede et stort forsinket tillykke.

 

Der var ikke yderligere bemærkninger til formandens beretning, hvorefter dirigenten efter de forsamledes applaus fortsatte til næste punkt.

 

3.    Kassereren fremlægger revideret regnskab

Kassereren fremlagde det uddelte regnskab. Efter en kort læsepause, blev det efterfølgende godkendt uden bemærkninger. Regnskabet var i hovedtræk næsten et kopi at sidste års regnskab

 

4.    Fastsættelse af kontingent

Der var ikke forslag til kontingent stigning, da bestyrelsen ikke mente det var nødvendigt. Kontingentet er derfor fortsat 150 kr. for enkelt medlemmer og 300 kr. for familiemedlemskab.

 

5.    Indkomne forslag

Der var ikke indkommet forslag.

 

6.    Valg af bestyrelsesmedlemmer og suppleanter

På valg var:

  • Annette Olsen – som blev genvalgt.
  • Kurt Olsen - som blev genvalgt.
  • Flemming Wrist-Knudsen - som blev genvalgt .

 

På valg som suppleant var:

  • Anne Grethe Jensen - som blev genvalgt . .
  • Torben Hansen - som blev genvalgt .

 

 

7.    Valg af revisorer og suppleant

På valg var:

·         Kjeld Jensen som blev genvalgt som revisor

·         Rene Olsen som blev genvalgt som suppleant

 

8.    Eventuelt

 

Årets motionist blev Ole Cramer, som på trods af hårde tider med sygdom, er kommet oven på igen - ikke mindst med hjælp af cykelmotion. Ole har igen i år har sat sig store mål, med blandt andet løb i udlandet. Og formanden sluttede af med at sige, inden overrækkelsen af erindringsgaven  -  ”Ole er en gudsbenådet cykelmotionist”

 

Formanden oplyste, at der var en gul sikkerhedsvest til alle, inden man gik.

 

John Jacobsen bad formanden udpege, hvor den nyinstallerede hjertestarter var placeret. Formanden oplyste, at den var i omklædningshuset,og at man skulle tage nøglen i klubhuset for at komme ind. Årsagen til denne lidt omstændige procedure var, at ikke alle kan komme i klubhuset, men i omklædningshuset.

 

Enkelte ønskede sommer MTB. Formanden syntes det var en fin ide, men det var op til MTB udvalget at sætte det i værk.

 

Kurt Olsen oplyste, at betaling til Tøserunden var senest 1. maj. Der var kommet ny ledelse, så alt var ikke som det plejede. Pris 350 kr.

 

Hjalmar foreslog, at man hver tirsdag aften fik mulighed for kort at komme til orde, og fortælle om spændende løb eller ture, som medlemmer havde påtænkt sig at deltage i eller arrangere, som man så kunne tilmelde sig – godt forslag.

 

Herefter sluttede formanden af med at takke bestyrelsen og alle som i årets løb havde stillet sig til rådighed for klubben med hjælpende hænder, samt til sponsorerne. Det er en fornøjelse at være formand.

 

Og som sin sidste handling, takkede formanden dirigenten for veludført arbejde med en god flaske vin.

 

Kaffe og kage og chokolade, samt kammeratligt samvær, med fortsat spændende debat om klubben og dens fremtid – ja, man var ikke til at stoppe - atter en god aften blandt cykelvenner i Lov Cykel Motion med rekord fremmøde.

 

Flemming Wrist-Knudsen

referent